رفتن به محتوای اصلی
۹ آذر, ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

تأمین هزینه‌های اجرای طرح مونوریل در توان مدیریت شهری قم نیست

مطلب بدون عنوان 3083
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین هزینه‌های اجرا و تکمیل طرح مونوریل در توان شهرداری و مدیریت شهری قم نیست.
اگر بخواهیم این طرح را تخریب و جمع‌آوری کنیم باید معادل پولی که برای ساخت آن پرداخت‌شده هزینه کنیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن کرامت استانداری بیان داشت: مونوریل با موقعیت خاص شهر قم در جهان اسلام و حضور میلیون‌ها زائر ایرانی و غیر ایرانی در طول سال باید دنبال شود و اجازه نداد این طرح در مقابل چشمان مردم بلاتکلیف باقی بماند.

وی با اشاره به وجود ایرادهایی در زمان ایجاد مونوریل افزود: ما باید به وضعیت کنونی پروژه توجه داشته باشیم، اگر بخواهیم این طرح را تخریب و جمع‌آوری کنیم باید معادل پولی که برای ساخت آن پرداخت‌شده هزینه کنیم که کار درستی نیست، بنابراین باید آن را حل کرد آن‌هم با راهی که اقتصادی بوده و به حل مشکل ترافیک هم کمک کند.

وی ادامه داد: در همین حال اجرای طرح مونوریل تا شهرک پردیسان که یکی از کانون‌های جمعیتی است و حتی ادامه دادن آن تا شهر جدید پرنیان به‌صورت ریل زمینی، می‌تواند اثر مثبتی بر روی ترافیک شهری داشته و به دلیل استقبالی که از آن می‌شود ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد.

ذوالنوری با اشاره به این‌که اجرای طرح مونوریل در توان شهرداری و مدیریت شهری قم نیست،‌ گفت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور بر این موضوع با عزم دولت می‌توان این طرح را دنبال و زمینه رضایت مردم و مراجع تقلید را فراهم کرد.
 


منبع مطلب: ایرنا
https://qom.ir/MlPYo